Mayli!!!!




Vad sööt när hon somnar sig och hon är verkligen trött vi hade går ut ute med henne
1 timma...
hon är min bäst som har jag välja rätt för hennee.. Nu hon är MIN

De måste ge hund tuggben...
Hundar tappar tänder som valp... Får nya så därför de irriterade i tänderna...
och måste ut hund 5-6 gånger om dag.
Tex 3-4:e timmar startar
kl 07.00 ut och in 07.15.
...kl 11.00 ut och in 11.15.
kl 15.00 ut och in 15.15
kl 19.00 ut och in 19.15
sista ikväll ut 22.00-20.30
 23.00 in 23.30
sov gott och rätt tid...

kan ibland går långt vägen ta 3-4 timmar sen alla hundar blir trött eftersom har mkt går
långt vägen.. kommer hemm och driket sova så gott så skönt behöver ju inte kollar hela tid men bara
då och dåå dåå.
om de har väljer din hund varför de ville ha dom hund då måste gör ge hund får mer engeri
i kroppen som hund behöver gör något det är spelar roll om det är valp - vuxen hunden då
Ändå måste gör något än skit i hund och "latmask" då hundar oroligt hela tid går runt hela tid
det är inte kul för dom, dom borde gör något med dem ut ute lekar eller går långt långt vägen.

Samma sak har hänt mig några gångar att Min lilla Mayli (hund) hon hade varit oroa sig behöver
ut hund då hon kissa överallt hela golvet  det är inte kul, risk kan får skada golvet som om skiter i
diska golvet..
Då jag såg henne hon är oroa behöver ut för hennes engeri för mycket då det är så viktigaste kollar upp hundar
vad hon/han vill verkligen..

Mayli hade biter alla sönder min saker och sop.. o.s.v då Vi behöver ha får hjälp medel för hund
Får lära sig någots som hon kan förstår vad betyder får eller får inte så där än ingenting
om ni har ju inte sköter och lära sig för din egen ´hund då
den hund fårstår bra eller inte då gör det blir bara värre om ni har varit dålig sköter din hund
Tänker på hur hund mår engenligt! Tänk lite på det!
Ge hund mat på rätt tiden inte dålig tiden då dom verkligen hungrig som GRIS!
Och varje dag jag vaknar kl 6-7 morgon går ut ute då mayli kissar eller bajs ute vad skönt hon behöver ju inte talåmod
 framme till kl 10.00
Om jag går ut ute 10.00 då redan mayli kiissar på golvet det är glöm det!
Jag var varit bor i Örebro då jag har sett gångar när jag ta med min hund mayli ut ute kl 5.00-7.00 varje morgon då
 alla grannar alltid gick ut ute med dears hund.. Då min hund Mayli äär så glad träffa dem hund oliker ras hund..
B.la då jag veta mer allt om min hund som hade hänt mig några  gångar som har jag lära mig och min hund så där..
Jag ska aldrig skiter i hund som jag har inte sköter för min hund eller misshandlar mot hund eller katten aldrig i livet
som jag älskar alla djur tillhör mig det är viktkigaste djur än människor..
Nu min hund är intressen bättre hos mig och conny men mesta mig hon är van vid mig som hon veta allt vad får eller får inte gör så
dumt saker mot andra människor eller djur!!

Åh vad jag älskar henne min Mayli!! Jag är glad att har ju henne!!!<3 mayli<3

Våra vara alltid ut 3-4:e timmar om dan.

( Imorgon idag 31 januari)

Jag, cobby och min mamma ska åka hit till Uddevallahem och vi  ska prata med bovärd som jobb för ansvar alla för längheter.. Vi ska prata med dem om tapar oliker färg rummet som vi ska väljer...
För att vi ska flyttar in nya längeheter och så då kan jag hälsar hos min föräldrar så oftar eller då då och då...
Sen jag tror ska vi ska åka och in på AF som jag ska söker ett jobb och inskriver hos Af...
Hoppas jag får ett jobb också cobby, som mamma ska följa med mig dit och hjälp tolket åt mig!

Jag vill bara säger Grattis till min pappa för att han fyller 47år tror jag... <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0